Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2013

Φέρνει νόμο για «πλοία απεργοσπασίας»

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ
Φέρνει νόμο για «πλοία απεργοσπασίας»
Στη Βουλή το επικίνδυνο νομοθέτημα, με την επίκληση του «δημόσιου συμφέροντος»!

Κυβέρνηση, εφοπλιστές και μεγαλοεπιχειρηματίες προσθέτουν έναν ακόμα νόμο που χτυπάει το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία
Τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά τη διάρκεια απεργίας των ναυτεργατών προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, προαναγγέλλοντας νέο γύρο επίθεσης της κυβέρνησης σε βάρος του δικαιώματος στην απεργία.

Πρόκειται για το άρθρο 26, το οποίο προστέθηκε την τελευταία στιγμή σε ένα ακόμα επιθετικό για τους ναυτεργάτες νομοσχέδιο του ΥΝΑ, με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», λίγο πριν δοθεί για δημόσια διαβούλευση, διαδικασία που ξεκίνησε στις 19/11. Η κυβέρνηση περνάει στη Βουλή τον ένα νόμο μετά τον άλλο για να τσακίσει τη Συλλογική Σύμβαση, τις εργασιακές σχέσεις και την Κοινωνική Ασφάλιση των ναυτεργατών. Τώρα, επιχειρεί να πετύχει συντριπτικό χτύπημα στο ίδιο το δικαίωμα στην απεργία, για να φρενάρει αγωνιστικές διαθέσεις και να τους «τιμωρήσει» για τους αγώνες που έκαναν, ακόμα και κόντρα στην επιστράτευση.

Συγκεκριμένα, το άρθρο προβλέπει:

«1. Θεσπίζεται υποχρέωση εξασφάλισης ελάχιστης επικοινωνίας των νήσων μέσω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν για οποιονδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων.

2. Το πρόγραμμα δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας τίθεται σε εφαρμογή, εν όλω ή εν μέρει, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία διαπιστώνεται η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και αιτιολογείται η προσφυγή στο μέτρο αυτό. Η ως άνω απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες και στις συνδικαλιστικές οργανώσεις (...)

3. Ο ΥΝΑ δύναται να αποφασίζει την εκτέλεση έκτακτου μεμονωμένου δρομολογίου πλοίου ασφαλείας, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας ή κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών.

4. (...) Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις και ο τρόπος υλοποίησης της ελάχιστης επικοινωνίας της χώρας με άλλες χώρες, με τις οποίες αυτή συνδέεται με τακτικά δρομολόγια»!

Στην πραγματικότητα, ο νόμος δίνει ένα ακόμα εργαλείο στην κυβέρνηση και τους εφοπλιστές να επιβάλλουν απεργοσπασία. Ξεπερνάει κάθε πρόκληση το γεγονός ότι η δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» προωθείται στο όνομα της «προστασίας του δημοσίου συμφέροντος», για να αποκρύψει η κυβέρνηση ότι το μόνο συμφέρον που υπηρετείται, είναι των εφοπλιστών και μιας μερίδας επιχειρηματιών, όπως, για παράδειγμα, των «μεγάλων» του τουρισμού, ή των μεγαλοκαλλιεργητών και εξαγωγέων αγροτικών προϊόντων.

Για ποιο «δημόσιο συμφέρον» μπορεί να γίνεται λόγος, όταν οι εφοπλιστές δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία ανάλογα με την κερδοφορία τους, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν νησιά σε μερική απομόνωση, να πεθαίνουν ακόμα και άνθρωποι λόγω αδυναμίας μεταφοράς τους στην ηπειρωτική Ελλάδα; Αυτή την περίοδο, με ένα και μόνο πλοίο και αυτό υπέργηρο και υποσυντήρητο, έχουν μείνει Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος, τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου. Με ένα πλοίο είναι οι περισσότερες ακτοπλοϊκές γραμμές, χώρια τα πανάκριβα εισιτήρια.

Ενα ακόμα στοιχείο: Από την 1η Νοέμβρη, τα ακτοπλοϊκά πλοία, ακόμα και τα σαράβαλα, ταξιδεύουν με αποδεκατισμένη οργανική σύνθεση. Οι εφοπλιστές, θέτοντας σε εφαρμογή το νόμο 4150 «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ», μείωσαν πάνω από 40% τον αριθμό των ναυτεργατών γενικών υπηρεσιών (καμαρότους, μαγείρους κ.ά.). Ως αποτέλεσμα, χιλιάδες ναυτεργάτες πετιούνται άνεργοι στη στεριά και ταυτόχρονα αυξάνονται οι κίνδυνοι για επιβάτες και ναυτεργάτες στη θάλασσα.

Ριζοσπάστης, Πέμπτη 21 Νοέμβρη 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια δεν δημοσιεύονται. Δεν δημοσιεύονται σχόλια τα οποία θεωρούμε ότι δεν ανταποκρίνονται στην δική μας αντίληψη διαλόγου. Δεν γίνεται αποδεκτός αντικομμουνιστικός, φασιστικός, ρατσιστικός οχετός, καθώς και σχόλια προβοκατόρικου χαρακτήρα κάθε είδους. Οι διαχειριστές θεωρούν δικαίωμά τους την διαγραφή ή μη δημοσίευση οποιουδήποτε σχολίου κατά την κρίση τους και χωρίς υποχρέωση περαιτέρω εξηγήσεων.