Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2013

Monopolies Watch 4: Όμιλος Δαυίδ 2: FRIGOGLASS, ο μεγαλύτερος παραγωγός γυάλινων φιαλών στη Δυτική Αφρική!




Συνεχίζουμε με τον όμιλο FRIGOGLASS, έτερο μέλος του ομίλου Δαυίδ. Απ' ότι φαίνεται ο όμιλος ελέγχει την εταιρία μέσω της Boval S.A. που κατέχει το 44,09% της FRIGOGLASS. 
Στο προφίλ της εταιρίας διαβάζουμε:
"H Frigoglass κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά επαγγελματικών ψυγείων (Ice Cold Merchandisers) και είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός γυάλινων φιαλών στη Δυτική Αφρική, καλύπτοντας τις ανάγκες της παγκόσμιας βιομηχανίας ποτών και αναψυκτικών."!!!

Παρακάτω και πιο συγκεκριμένα: 

"Σήμερα, η Frigoglass στον αγορά της Επαγγελματικής Ψύξης (ICM) έχει τη μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά. Διαθέτει κεντρικές παραγωγικές μονάδες στη Ρουμανία, τη Ρωσία, την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ινδία, την Κίνα, την Ινδονησία, τη Νότιο Αφρική, τη Νιγηρία και, πρόσφατα, στις ΗΠΑ. Διαθέτει αυτόνομα τμήματα πωλήσεων στην Πολωνία, τη Νορβηγία, την Ιρλανδία, την Κένυα, τις Φιλιππίνες, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Μαλαισία και την Αυστραλία, καθώς και ένα εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων και διανομέων."

Πιο πολυεθνική δεν γίνεται... 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει η εξής πληροφορία:

"Ο κλάδος Υαλουργίας της Frigoglass στη Νιγηρία, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς γυάλινων φιαλών στην Αφρική και περιλαμβάνει δύο εργοστάσια και τρεις κλιβάνους ενώ προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις γυάλινης συσκευασίας, στη βιομηχανία ποτών, αναψυκτικών και ζυθοποιίας."
(Υπογραμμίσεις και σύνδεσμοι δικές μας)

Είχαμε δει ήδη σε προηγούμενη ανάρτηση της έντονη παρουσία της Coca-Cola Hellenic στην ίδια χώρα και αναφέρει εν παρόδω ότι εκεί δραστηριοποιείται και η Vectis Capital,  μέλος του ομίλου Δαυίδ. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, αφού "(σ)την πελατειακή βάση της Frigoglass περιλαμβάνονται οι εμφιαλωτές της Coca-Cola Company (Coca-Cola Hellenic, the Bottling Investments Group, Coca-Cola Enterprises, Coca-Cola Amatil, Coca-Cola Sabco και πολλοί άλλοι), μεγάλες ζυθοποιίες (AB InBev, SABMiller, Carlsberg, Heineken, Diageo, Efes, και άλλοι), οι εμφιαλωτές της Pepsi, εταιρείες γαλακτοκομικών (Nestle, Danone)". 

Για να ρίξουμε το "καρφί" κατευθείαν: Αν ο ελληνικός καπιταλισμός είναι "εξαρτημένος" και η Ελλάδα "νεοαποικία", η Νιγηρία τι είναι δηλαδή;

Ας δούμε όμως και άλλα στοιχεία. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου, οι πωλήσεις του 1ου τριμήνου του 2013 κατανέμονται γεωγραφικά ως εξής: 32% Ασία/Ωκεανία, 30% Αφρική/Μέση Ανατολή, 24% Ανατολική Ευρώπη, 11% Δυτική Ευρώπη και Αμερική 3% (σ. 20).
Βλέπουμε πάλι λοιπόν που ηγεμονεύει ο συγκεκριμένος όμιλος: στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές
Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι ενώ παρουσιάστηκε μείωση στον συνολικό ποσό των πωλήσεων (-11,6%), αυτό φαίνεται να οφείλεται στην μείωση τους Ανατολική (-40,7%) και Δυτική Ευρώπη (-31,7%) και Αμερική (11,6%). Αντιθέτως  στην Ασία/Ωκεανία παρουσιάστηκε σημαντικότατη αύξηση των 33,2% και στην Αφρική/Μέση Ανατολή αύξηση 4%.
Αν δούμε τα στοιχεία πιο προσεκτικά θα παρατηρήσουμε ότι η πτώση στις πωλήσεις οφείλεται στην πτώση του τομέα επαγγελματικής ψύξης (-18,3%). Αντιθέτως ο τομέας της υαλουργίας είχε εντυπωσιακή αύξηση 22,1%, που οφείλεται στην αύξηση 9% στην Αφρική/Ασία και την κατά 249,4% (!) αύξηση στην Ασία/Ωκεανία (σ. 19). 

Παρατηρούμε λοιπόν ότι πρόκειται και για μια μετατόπιση της παραγωγής και των πωλήσεων του ομίλου. Με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύεται σε μεγάλο παίκτη στην κατασκευή γυαλιών και στον μεγαλύτερο παραγωγό στον τομέα αυτόν της Δυτικής Αφρικής
Η εταιρία κάνει επενδύσεις στην Νιγηρία κατά μέσο όρο 15-20 εκατ. ευρώ ετησίως και έχει ταχεία ανάπτυξη

(Ερασιτεχνική) οικονομική ανάλυση από Naphta

2 σχόλια:

  1. Σε απλή μετάφραση της Αγοράς τι σημαίνει Frigoglass για την CCHBC;
    Η Frigo είναι η κατασκευάστρια των ψυγείων που βλέπουμε σε κάθε περίπτερο που έχουν τα νερά και τα αναψυκτικά.
    Από τις δεκαετίες του 80-90 η CocaCola έδινε δωρεάν ως χρησιδάνειο ψυγείο κάθε λογής αρκεί να έβαζες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ προϊόντα της. Από καταψύκτες "βούτες" με το σήμα της έως ψυγεία "ντουλάπες". Μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση αθέμιτου ανταγωνισμού για τον όρο "αποκλειστικά προϊόντα της" η επέκταση και η ερήμωση του ανταγωνισμού είχε γίνει.
    Τα ψυγεία "βιτρίνες" που υπάρχουν σήμερα όπου κοιτάξεις λειτουργούν ανεξάρτητα της αποκλειστικότητας των προϊόντων. Δίνονται όμως αν υπογράψεις το συμβόλαιο που έχει τον όρο πως αν πουλάς αποκλειστικά προϊόντα CCHBC θα έχεις ειδική έκπτωση που φθάνει το 10%.

    Οι συνεχείς παρατάσεις από πλευράς ΕΕ στην αλλαγή των ψυκτικών υγρών των ψυγείων έχει κάνει την Frigo να ανακοινώνει περιοδικά την "ανακάλυψη" φιλικών προς το περιβάλλον ψυγείων.
    Κάτι μου λέει πως και για αυτήν το Ελντοράντο βρίσκεται σε αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές που οι περιβαντολογικοί νόμοι είναι ανύπαρκτοι, και οι μέθοδοι χρησιδανείων μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς περιορισμούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για αυτήν την πολύ σημαντική διευκρίνηση! Βλέπουμε πως αξιοποιούν οι όμιλοι τα κομματάκια που μαζεύουν.

      Για τον τομέα ψύξης: Στην Αφρική/Μέση Ανατολή παρουσιάζεται η μικρότερη μείωση στις πωλήσεις (-4,9%) και για Ασία/Ωκεανία αύξηση 23,5%! Πρόκειται για σταθερή αύξηση τουλάχιστον από το 2010 (σ.19). Μιλάμε για το 37% του τζίρου της εταιρίας στον ψυκτικό τομέα (σ.21). (http://www.frigoglass.com/sites/default/files/1.%20Financial%20Statements%20March%202013%20-%20Hellenic.pdf)

      Το "περιβάλλον" χρησιμοποιείται συχνότατα για την προώθηση των προϊόντων των μονοπωλίων. Δες και εδώ ένα μικρό παράδειγμα, που το "φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν" λειτουργεί ως πρόφαση για την μονοπώληση ενός κλάδου παραγωγής: http://geonaphta.blogspot.fr/2013/06/monopolies-watch-3-coca-cola-hellenic-2.html

      Διαγραφή

Τα ανώνυμα σχόλια δεν δημοσιεύονται. Δεν δημοσιεύονται σχόλια τα οποία θεωρούμε ότι δεν ανταποκρίνονται στην δική μας αντίληψη διαλόγου. Δεν γίνεται αποδεκτός αντικομμουνιστικός, φασιστικός, ρατσιστικός οχετός, καθώς και σχόλια προβοκατόρικου χαρακτήρα κάθε είδους. Οι διαχειριστές θεωρούν δικαίωμά τους την διαγραφή ή μη δημοσίευση οποιουδήποτε σχολίου κατά την κρίση τους και χωρίς υποχρέωση περαιτέρω εξηγήσεων.