Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Μετά τους φασίστες, ήρθαν οι οπορτουνιστές...




Αναλαμβάνουμε την ευθύνη για την ενόχληση που ίσως προκαλεί ο τίτλος σε ορισμένους. 
Ναι αναφερόμαστε στην ομιλία Τσίπρα στο Πέραμα. 
Έχουμε - δυστυχώς - συνηθίσει να είμαστε καχύποπτοι όταν πρόκειται για τέτοιες κινήσεις. Δυστυχώς δεν μας έχετε δώσει δείγματα για το αντίθετο.

Η ομιλία στο Πέραμα πρέπει να ενταχθεί στην προσπάθεια της αστικής τάξης να ελέγξει το εργατικό κίνημα στο λιμάνι. Θέλουν να είναι σίγουροι: αν ο φασισμός δεν περάσει, θα περάσει ο ρεφορμισμός. Σίγουρα δεν βάζουμε στο ίδιο επίπεδο τις δύο πλευρές. Όχι, δεν θα σας κάνουμε την χάρη να μας αποκαλέσετε "συστημικούς". Ωστόσο ως προς την στόχευση υπάρχει ταύτιση. Όσα δήθεν "ριζοσπαστικά" και να λέχθηκαν, πρόκειται για ελιγμούς του πλήρως σοσιαλδημοκρατικοποιημένου ΣΥΡΙΖΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εκπροσωπεί την εργατική τάξη ούτε του Περάματος ούτε του Πειραιά ούτε οποιουδήποτε μέρους της χώρας

Ας δούμε για παράδειγμα το ακόλουθο:
"Στο Πέραμα χτυπάει η καρδιά της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης δεκαετίες τώρα. Ο σφυγμός της τα τελευταία χρόνια είναι όλο και πιο αδύνατος, η στρατιά των ανέργων μεγαλώνει, η πόλη σας γίνεται πόλη των ανέργων. Πρέπει κάτι να γίνει. Και μπορούν να γίνουν πολλά. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, υπάρχουν όμως λύσεις και για το λιμάνι και για τη Ζώνη, που μπορούμε να τις διεκδικήσουμε και να τις επιβάλουμε όλοι μαζί."

Τι είναι αυτό που πρέπει να γίνει Αλέξη; 
"Επιγραμματικά μπορώ να πω ότι εμείς βλέπουμε την ανάγκη ουσιαστικής παρέμβασης του Δημοσίου, μέσα από έναν Ενιαίο- Εθνικό Φορέα ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής διαχείρισης, που θα περιλαμβάνει όλη τη ναυπηγική βιομηχανία και τη Ζώνη, με σκοπό να ανασυγκροτήσει τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο."

Με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων και με τον ΟΛΠ κάτω από δημόσιο έλεγχο, μπορούν να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για διασφάλιση επενδύσεων και χρηματοδότησης, για αξιοποίηση όλων των υποδομών που εγκληματικά αφέθηκαν να ρημάζουν, και με τον αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμό."

Αυτά δεν είναι μόνο διαχειριστικές λογικές και ασαφείς υποσχέσεις, αλλά απάτη και προσπάθεια να διεμβολίστεί το ισχυρό εργατικό κίνημα του Περάματος. Λέει στους εργάτες να εμπιστευθούν τον ΣΥΡΙΖΑ και το κράτος, το δημόσιο που θα δημιουργήσει. Λέει στους εργάτες ότι θα έρθει η "Αριστερά" να "λύσει τα προβλήματα". Ποια προβλήματα θα λύσει ακριβώς και πως; 
Αν στο λιμάνι δεν υπάρχει δουλειά, οφείλεται στην κρίση, την οποία καλούνται να πληρώσουν σήμερα οι εργάτες. Οι εφοπλιστές και οι μεγαλοεργολάβοι ζητούν πτώση των μεροκάματων και είναι αποφασισμένοι να την εκβιάσουν με κάθε τρόπο, όπως έδειξε η δράση των φασιστών στο Πέραμα. Τι θα κάνει ο Αλέξης για να τους αλλάξει γνώμη; Ή μήπως... δεν τους αλλάξει γνώμη! Και προσπαθήσει να αλλάξει την γνώμη των εργατών;;

Εργάτη αυτός που σου πουλάει σήμερα ΑΥΤΑ, είναι ο ίδιος που είπε και έκανε ΑΥΤΑ!!!! Δεν έχει περάσει και τόσος καιρός πιά...

ΤΣΙΠΡΑΣ-ΣΥΡΙΖΑ: Οι Έλληνες εφοπλιστές να παραμείνουν πρώτοι στον κόσμο….
(Δημοσίευση: Παρ, 14/12/2012 - 18:23)
Τα διαπιστευτήριά του συνεχίζει να δίνει ο ΣΥΡΙΖΑ στο ελληνικό κεφάλαιο, ότι η «αριστερή κυβέρνησή» του δε θα θίξει τα συμφέροντα και τα προνόμιά του. Συνεχίζει να σπέρνει αυταπάτες στον ελληνικό λαό ότι μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά τα συμφέροντα των κεφαλαιοκρατών και των εργαζομένων.

Μετά την εμφάνιση Τσίπρα στο Ελληνοαμερικάνικο επιμελητήριο, σειρά είχε η συνάντησή του με το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου, που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΣΥΡΙΖΑ, στη συνάντηση τέθηκαν τα εξής ζητήματα:

«Φορολόγηση ναυτιλιακών επιχειρήσεων». Ποια είναι συγκεκριμένα η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ γι' αυτό; Μάλλον θα τη μάθουμε κατόπιν εορτής.

«Συμβολή της ναυτιλίας στην ανασυγκρότηση της ναυπηγικής βιομηχανίας». Ποιοι αλήθεια θα συμβάλλουν σε αυτό; Οι Έλληνες εφοπλιστές, που ναυπηγούν 450 νέα πλοία σε όλον τον κόσμο και στην Ελλάδα δε φτιάχνουν ούτε βάρκα;

«Ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού». Να τους θυμίσουμε ποιες είναι οι θέσεις των εφοπλιστών για την κρουαζιέρα και την άρση του καμποτάζ; Να τους θυμίσουμε τις δικές τους θέσεις, όταν χαρακτήριζαν «εξαλλοσύνες» τους αγώνες των ναυτεργατών ενάντια σε αυτά τα μέτρα;

«Εργασιακά και μισθολόγιο κατωτέρων πληρωμάτων με στόχο την αντιμετώπιση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών». Ποια είναι τα κατώτερα πληρώματα; Μήπως εννοούν τους μάγειρες, για τους οποίους έλεγαν ότι είναι υψηλόμισθοι (βλ. προεκλογικές δηλώσεις Τσακαλώτου–ΣΥΡΙΖΑ, Ματσαγκάνη–ΔΗΜΑΡ). Τι προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν είναι γνωστή η θέση των εφοπλιστών ότι, για να προσλάβουν ναυτεργάτες, πρέπει να συρρικνωθούν ακόμη περισσότερο τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα;

«Αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και πρακτική άσκηση εκπαιδευομένων». Εδώ οι εφοπλιστές έχουν έτοιμη τη λύση και τη διατύπωσαν πρόσφατα στην κυβέρνηση. Αφού απέκλεισαν 376 σπουδαστές από τα εκπαιδευτικά ταξίδια, με αποτέλεσμα οι σπουδαστές να κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά τους, ακόμα και να διαγραφούν από τις σχολές, τώρα επανέρχονται και αξιώνουν ότι για να τους εξασφαλίσουν εκπαιδευτικό ταξίδι θα πρέπει να επιδοτηθούν «χοντρά».

Με βάση τα παραπάνω ερωτήματα θα πρέπει να εξηγήσει αναλυτικά ο ΣΥΡΙΖΑ ποιες είναι οι θέσεις του στον τομέα της ναυτιλίας.

«Όλα τα λεφτά» στο Δελτίο Τύπου, που δείχνει και τον προσανατολισμό τους, είναι η αναφορά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ότι «Η ελληνική ναυτιλία πρέπει να διατηρήσει τον πρωτεύοντα ρόλο της παγκοσμίως και ταυτόχρονα αυτό πρέπει να αντιστοιχεί σε αυξημένο όφελος για το σύνολο της κοινωνίας και της ελληνικής οικονομίας».

Δεν ξέρουμε αν εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουν ότι όλα αυτά τα χρόνια η πρωτιά των Ελλήνων εφοπλιστών οφείλεται «στο δαιμόνιο της φυλής», όπως λένε κάποιοι.

Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να τους θυμίσουμε αυτό που όλοι γνωρίζουν και ιδιαίτερα οι ναυτεργάτες. Ότι οι Έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν «πρωτεύοντα ρόλο παγκοσμίως», δηλαδή βελτίωσαν την ανταγωνιστικότητά τους πατώντας επί πτωμάτων:


Με την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών –Ελλήνων και ξένων- και το πέταγμα στην ανεργία χιλιάδων μέσω της αλλαγής στη σύνθεση των πληρωμάτων. Με το τελευταίο Σχέδιο Νόμου για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ», καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα και τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ενώ ανοίγει ο δρόμος και για τις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων. Φτάνουν ακόμη και στο σημείο να επιτάσσονται πλοία και πληρώματα, που δεν εκτελούν δρομολόγια, ακόμα και σε περίπτωση απεργιακής κινητοποίησης.


Με τις τεράστιες και προκλητικές φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν, την ίδια στιγμή που στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο αυξάνεται ο φόρος στις αμοιβές των ναυτεργατών και διαμορφώνεται στους αξιωματικούς από 6% σε 15% και για το κατώτερο πλήρωμα από 3% σε 10%.


Με τη συρρίκνωση της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και τη ναυπήγηση πλοίων σε χώρες με χαμηλά μεροκάματα.

Όταν επομένως λες ότι πρέπει να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα των εφοπλιστών, αυτό σημαίνει ότι δέχεσαι όλους τους παράγοντες και τα μέτρα, που ενισχύουν αυτήν την ανταγωνιστικότητα.

ΥΓ: Το συγκεκριμένο πλαίσιο είναι βέβαιο ότι θα το προσυπέγραφαν άνετα τόσο η κυβέρνηση, όσο και τα υπόλοιπα κόμματα του κεφαλαίου και ευρωμονόδρομου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια δεν δημοσιεύονται. Δεν δημοσιεύονται σχόλια τα οποία θεωρούμε ότι δεν ανταποκρίνονται στην δική μας αντίληψη διαλόγου. Δεν γίνεται αποδεκτός αντικομμουνιστικός, φασιστικός, ρατσιστικός οχετός, καθώς και σχόλια προβοκατόρικου χαρακτήρα κάθε είδους. Οι διαχειριστές θεωρούν δικαίωμά τους την διαγραφή ή μη δημοσίευση οποιουδήποτε σχολίου κατά την κρίση τους και χωρίς υποχρέωση περαιτέρω εξηγήσεων.